2012. augusztus 25., szombat

Kalap szalaggal

Megmutatom, hogy cseréltem le a szalmakalapomon a díszítő szalagot. Csak széles szalag, olló, és ragasztó kell hozzá. Én ragasztópisztolyt használtam.




Eredetileg ez a szalag volt rajta. Így is szép volt, de valami vidámabbat, színesebbet szerettem volna.


Hobby boltban vettem hozzá jó széles, lila szalagokat. Eredetileg csak egyet akartam, de nem tudtam dönteni a két árnyalat között, ezért végül mindkettőt megvettem. Két métert vettem belőlük, hogy biztos elég legyen - hátha elbénázom elsőre - de végül jól sikerült, és így kb. a fele megmaradt mindkét szalagnak. Azért fogyott mindkettőből, mert végül duplán használtam őket - úgyis nagyon átlátszók voltak, és így tetszett a legjobban.

Először is leszedtem a régi szalagot. Ragasztóval volt a kalaphoz rögzítve, úgyhogy csak a ragasztót kellett lecsipkednem róla. Rápróbáltam a szalagokat, mindenféle lehetőséget megnéztem, hogy lássam, melyik tetszik a legjobban. Végül amellett döntöttem, hogy alulra kerül a sötétlila, és rá a világoslila szalag. Megfelelő hosszúságúra vágtam (2-3 cm átfedést hagytam) és rátűztem gombostűvel.


Egyelőre nem ragasztottam semmit, most jött a masni alakjának próbálgatása. Sok hajtogatás és próbálgatás után rájöttem, hogy jobban tetszik, ha a masninál nem a világos, hanem a sötét árnyalat van felül. Mivel fotózni nem tudtam volna a hajlítgatás menetét, és valószínűleg amúgy is nehezen érthető lett volna, ezért inkább lerajzoltam, hogy hogyan csináltam.

1. A két szalagot összefogtam, és úgy dolgoztam vele, mintha egy szalag volna, aminek különböző a két oldalán a színe. A rajzon a csíkozott rész jelöli a sötét oldalt. Először tehát ferdén meghajtottam a szalagot. Az alulról mutató fekete nyíllal próbáltam jelölni, hogy a hajlításnál kell ráfogni a szalagra, hogy ne csússzon szét. A hullámmal (~) azt jelölöm, hogy ott még hosszan folytatódik a szalag. A zöld nyíl a következő lépést mutatja, tehát jobboldalon kell majd hajlítani.

2. Méghozzá úgy hajlítunk, hogy a sötét oldal legyen megint elöl. A masni egyik hurka ezzel el is készült. A mostani zöld nyílnak szaggatott az eleje, tehát most az alját fogjuk "kifordítani", vagyis úgy hajlítani, hogy előre kerüljön.

3. Most olyan, mintha szétnyílt volna, de jó ez így, csak jól fogni kell középen (fekete nyíl), hogy szét ne csússzon, mert akkor kezdhetjük előröl. A zöld nyíl azt mutatja, hogy az előző hurokhoz hasonlót csinálunk most is, csak a baloldalra.

4. Kész is vagyunk, most mindenhol a sötét árnyalat van felül. Már csak a szalag végét kell levágni a megfelelő hosszúságúra.

Miután jól begyakoroltam a masni hajlítását is, akkor álltam csak neki a ragasztásnak. Először a kalapon körbefutó szalagokat ragasztottam rá ragasztópisztollyal, majd ezután jött a masni, de még nem a kalapra, csak külön. A masnit több helyen is ragasszuk össze (középen, a hajlításoknál), hogy ne csúszhasson szét! Ha a ragasztó kihűlt, és jól összeragasztottuk, amit kell, akkor ragasztjuk rá a masnit a kalapra (a már ott lévő szalagra). Figyeljünk arra, hogy nagyjából ugyanott ragasszuk rá a masnit a kalapra, ahol a körbefutó szalagot is ragasztottuk, mert a ragasztás nyoma átüt a szalagon! Mivel a ragasztó nyoma a masni közepén is látszik, ezért valami plusz díszítő elemmel takarjuk ezt el. Lehet ez egy gomb, vagy varrhatunk rá valamit. Én a világos lila szalagból vágtam le egy kis darabot, kicsit meggyűrtem, és ezt ragasztottam hozzá.

A végeredmény ilyen lett.



Remélem, érthető lett a leírás, de ha mégsem, szívesen válaszolok a kérdésekre!

3 megjegyzés: