2013. március 23., szombat

Húsvéti nyuszik

 
Helyes kis húsvéti nyuszikat készíthetünk pár perc alatt. A fényképes leírásra a pharMA blogon találtam rá, és én is kipróbáltam. A felhasznált anyagot nem kell varrni, és a húsvéti szezon elmúltával ugyanúgy lehet használni, mint azelőtt.


Ide kattintva elérhető az eredeti (angol nyelvű) leírás, és a fotók. Röviden azért én is összefoglalom, de érdemes hozzá nézni a képeket is a fenti linken:
 
- Egyszerűen egy kis darab frottír négyzetet átlósan felcsavarunk, mint a palacsintát,
- U alakban félbehajtjuk,
- majd erre a síkra merőlegesen megint félbehajtjuk.
- Gumival rögzítjük és kész is az alap.
- Erre jön a szalag, amit masniba kötünk,
- és szemet, orrot varrunk a nyuszi fejére. Lehet gyöngyből is, sőt, én az egyik nyusziba egyszerűen gombostűket szúrtam, és így a gombostű feje adja a nyuszi szemeit és orrocskáját.
- A fenekére varrhatunk pompomot. (Egyszerű pompom készítése itt.)

Az egyik nyuszimnak, amit mikroszálas kendőből csavartam, folyton lekonyult a fülecskéje, ezért hátulról gombostűkkel kitámasztottam. De javaslom inkább a frottír anyag használatát, mert abból bolyhos nyuszi készíthető, ami sokkal aranyosabb, és a füle is jobban megáll.


Készítettem másféle nyuszit is, ennek a leírását a Varróházon találtam (katt ide). Ezt már varrni kell (kézzel), de ez is elég hamar elkészül, és a tömőanyag helyett elrejthetünk benne egy kis csokitojást is. Ekkor csak arra figyeljünk, hogy a nyuszi hátát ne varrjuk össze, csak hajtsuk egymásra a két anyagot. Így ki lehet venni majd belőle a tojást. Ennek a nyuszinak is ugyanúgy varrhatunk arcot, vagy pompom farkincát.


És akinek még ez se lenne elég, íme egy harmadik nyuszi varrási útmutató, ide kattintva, a betz white blogon (angol nyelvű, képekkel és szabásmintával).

2 megjegyzés: