2011. május 1., vasárnap

Körömlakk

Talán nem is gondolnánk, mi mindenre jó a körömlakk! Nemcsak körömfestésre és lyukas harisnyához használhatjuk, hanem például megváltoztathatjuk vele az ékszerünk, övünk színét, a cipő, vagy a táska kopását javíthatjuk vele, mozaik készítéshez összetört csempét festhetünk, az ékszereknél a cérna vagy damil csomóját rögzíthetjük, de akár az autó kisebb karcolásait is lekenhetjük, hogy megelőzzük a rozsdásodást.

Azért is szeretem a körömlakkot a rendeltetésszerű használattól eltérő műveletekhez is használni, mert ha már kb. csak félig van az üvegben a lakk, nagyon nehéz kifesteni vele a körmöket. Az ecset ilyenkor már csak akkor tud elég festéket felvenni, ha egészen becsavarjuk a kupakot, de ez a körmök festése között elég hosszadalmas és macerás művelet. Kidobni viszont nincs szívem a félig teli üveget. Ilyenkor néha a színek összekeverésével próbálkozom, így két félig üres üvegből lesz egy teli, amit, ha jól sikerült a kevert szín, megint lehet használni egy darabig. Ehelyett - vagy ha már ez a teli üveg is félig elfogyott -, feldobhatjuk a fényes lakkal az ékszereinket, vagy a kisebb konyhai üvegeket. Most erről, vagyis a körömlakk festékként való hasznosításáról lesz szó.

Vettem ma egy nagyon szép, festett üvegmedált. Arra gondoltam, még szebb lenne, ha nem egyszerű, átlátszó üveg lenne a háttere, hanem kicsit fényes, esetleg csillogó.
Ezért megfordítottam a medált, és lekentem a hátát egy réteg fényes lila körömlakkal. Miután megszáradt, és láttam, hogy még nem elég fényes, lekentem még egyszer. Így már nagyon szép lett, mint a márvány! Az az érdekes, hogy a körömlakk világos lila színű, ami a medál hátán látszik is, de a minta felől nézve, leginkább fehérnek tűnik, csak nagyon enyhén lilás.

 A medálon kívül néhány konyhai üvegre is festettem körömlakkal. A kiürült kávésüvegre egy egyszerű virágmintát, a cukros üvegre pedig ráírtam, hogy cukor, és néhány pöttyintéssel kicsi virágokat is festettem. Sajnos ezeket nagyon nehéz volt fotózni, semmilyen szögből nem sikerült igazán jól.

További hasznos körömlakk praktikák olvashatók P-Blither blogjában ezen a linken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése